پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183905
هزينه شب يلداي يک خانواده چهار نفره چقدر است؟
تاریخ انتشار : 1394/09/29 16:43:01
نمایش : 1524
اگر چه مسئولان دم از ثبات يا کاهش مي‌زنند اما هنوز هزينه اقلام شب يلدا آنقدر بالا هست که در سبد خانوار قدرت نمايي مي‌کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، تنها يک روز به شب يلدا باقي مانده و بازار فروش اقلام مصرفي در طولاني‌ترين شب سال حسابي داغ است.
 
اگرچه مسئولان دم از ثبات يا کاهش قيمت مي‌زنند اما هنوز هزينه اقلام مصرفي درشب يلدا  آنقدر بالا هست که سبد خانوار قدرت نمايي مي‌کند.
 
گزارش ميداني خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران جوان حاکي از آن است که قيمت آجيل شب يلدا در نقاط مختلف شهر متفاوت است و از 35 هزار تومان شروع و حتي به 60 هزار تومان نيز مي‌رسد.

همچنين آجيل چهار مغزشور به قيمت 75 هزارتومان و آجيل مخلوط نيز به قيمت 55 هزار تومان عرضه مي‌شود.
 
درکنار آجيل،بازار شيريني نيز داغ است به نوعي که اکثر قنادي‌هاي تهران اقدام به عرضه انواع دسر و ژله متناسب با اين شب کرده و قيمت آن نيز بسته به کيفيت متفاوت است اما به طور ميانگين براي مصرف يک کيلو شيريني يا دسر حداقل بايد 20 هزار تومان هزينه کرد.
 
هندوانه نيز که از اقلام اصلي شب يلدا است اين بار در دست دلالان دست به دست شده وقيمت آن ساعت به ساعت متغيير است.
 
انار نيز که درشب يلدا يکي از اقلام اصلي است در مغازه‌هاي سطح شهر به قيمت هفت هزار و 500 تومان عرضه مي‌شود و البته اين قيمت در سطح شهر متغير است.
 
نکته قابل توجه اين است که برخي قنادان يا ميوه فروشان اقلام به تهيه سبد شب يلدا کرده و به عنوان مثال يک سبد در اندازه متوسط با انواع ميوه شب يلدا و آناناس و يک ظرف کوچک آجيل 250 هزار تومان قيمت دارد، اين درحالي است که بسته سفارش مشتري ممکن است قيمت اين سبد ميليوني هم شود.
 
بر اساس اين گزارش اگر از خريدهاي ميليوني شب يلدا فاکتور بگيريم يک خانواده چهار نفره براي شب يلدا خود با احتساب يک کيلو شيريني‌تر به قيمت 15 هزار تومان يک کيلو انار به قيمت هفت هزار تومان يک کيلو پرتغال به قيمت سه هزار تومان و يک کيلو موز به قيمت سه هزار تومان و يک هندوانه چهار کيلويي به قيمت 16 هزارتومان و يک کيلو آجيل به قيمت 40 هزار تومان و يک بسته کاکائو به قيمت 10 هزار تومان در جمع بايد حداقل 94 هزار تومان براي يک شب هزينه کند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html